Hatha Iyengar Yoga

Yogaformen, der undervises i, er Hatha Iyengar Yoga, hvor præcision, fokus og balance er nøgleord. Alle stillinger er rettet mod en sund rygsøjle og nakke. Hatha Iyengar Yoga udbydes både online og i København. 

Klik på holdnavn for mere info og tilmelding

Hvis du oplever problemer med tilmeldingen, kan du kontakte os på tlf. 91 52 18 00 eller niels@paspaahovedet.dk

  • Holdnr
  • Kursus
  • Startdato
  • Underviser
  • Sted

Holdnr

Kursus

Startdato

Underviser

Sted

24038

Hatha Iyengar Yoga Fortsætter

Ons
10.04.24 kl. 15.30

Mette Ørum-Nielsen

GRACE TOURS aps

Hatha Iyengar Yoga Fortsætter

Holdnr: 24038

Start: Ons 10.04.24 kl. 15.30

Underviser: Mette Ørum-Nielsen

Sted: GRACE TOURS aps

24039

Hatha Iyengar Yoga Begynder

Tir
23.04.24 kl. 15.30

Mette Ørum-Nielsen

GRACE TOURS aps

Hatha Iyengar Yoga Begynder

Holdnr: 24039

Start: Tir 23.04.24 kl. 15.30

Underviser: Mette Ørum-Nielsen

Sted: GRACE TOURS aps

Mette Ørum Nielsen (1)

Mette Ørum-Nielsen

Yogalærer

Mette Ørum-Nielsen har over 30 års erfaring som yogainstruktør og har undervist mange hensyntagende hold, der er skræddersyet til ramte af hjernerystelse og piskesmæld.

Mette er fantastisk! At gå til yoga hos Mette er noget af det bedste, jeg har gjort for min krop og mit sind. Jeg har opnået en helt utrolig holdning i ryg og nakke, og jeg kan tydeligt mærke i kroppen, når der har været sommerferie, så jeg ikke har fået min ugentlige yogatræning.

- Maria Larsen, deltager

Mere om kurset

Hvad er Iyengar Yoga?

Iyengar Yoga blev grundlagt af den indiske yogalærer B. K. S. Iyengar. I Iyengar Yoga er det især anatomisk præcision og stabilitet, der er i fokus, og man benytter gerne simple redskaber til at understøtte stillingerne, fx klodser, tæpper, bælter og stole. 

Kan Yoga hjælpe på min hjernerystelse?

Yoga bidrager til mere fleksibilitet, styrke og balance og bringer ro til både krop og sind. I Iyengar Yoga handler det om at opnå anatomisk præcision.

Alle yogastillingerne er rettet mod en sund rygsøjle og nakke og kan derfor medvirke til at øge hjernens energiomsætning og mindske spændingshovedpine.

Hvordan passer holdet til mig?

Yoga er bedst for dig, der er kommet over det værste chok ved længerevarende hjernerystelse, og som kan klare moderat fysisk aktivitet, så som at gå en tur eller cykle.

Om Mette Ørum-Nielsen

Mette Ørum-Nielsen har over 30 års erfaring som yogainstruktør og underviser Iyengar Yoga i sit eget yogastudie i København. Hun har undervist mange hensyntagende hold, der er skræddersyet til ramte af hjernerystelse og piskesmæld, og hun har også mærket en længerevarende hjernerystelse på egen krop. Læs mere om Mette på Copenhagen Yoga.